مدیریت ارتباط با تامین‌کننده چیست؟

افزایش رقابت و تحولات بازار و محیط کسب و کار ، روش های تامین اقلام و ارتباط میان خریداران و تامین کنندگان را تغییر داده است. از این رو روابط بین سازمان و تامیین کنندگان آن برای هر سازمانی حیاتی است. تامیین کنندگان میتوانند به طور مستقیم بر عملکرد مالی و سودآوری شرکت از طریق فعالیت خرید تاثیر بگذارند و تاثیرات نفوذ آنها در هزینه های توسعه ی محصول و خدمات خواهد بود. بسیاری از شرکت های پیشرو متوجه شده امد که سرمایه گذاری ارزنده در این زمینه میتواند مدیریت ارتباط موثر و کار آمد را ایجاد کند.

در دهه های اخیر رویکرد جدید و مهمی که در مدیریت زنجیره تامین مطرح شده است تقویت و گسرتش ارتباطات با تامین کنندگان سازمان در قالب سیستم مدیریت روابط تامیین کنندگان است که توجه آن به کل زنجیره ی تامین از تهیه ی مواد اولیه تا مصرف کننده نهایی معطوف شده است یه طوری که بتواند امکان افزایش رضایت مشتری و کاهش هزینه ها را فراهم آورد.

پس در این رویکرد بهینه سازی کل فعالیت زنجیره تامین بر پایه تامیین کنندگان در نظر گرفته شده است به طور کلی مدیریت روابط تامین کننده به دنبال ارائه چارچوب های مناسب برای ارزیابی مستمر توسعه ی عملکرد و انتخاب تامین کنندگان مناسب است.

مطلاعات انجام شده نشان میدهد که فناوری اطلاعات به عنوان بستر اساسی یکپارچه سازی تمام فعالیت های زنجیره تامین از مرحله ی تهیه ماده خام تارساندن کالا به مصرف کننده نهایی مطرح است. مدیریت زنجیره تامین به منظور حذف محدودیت های زمانی و مکانی دسترسی به بازار های جهانی کاهش رمان و هزینه های عملیاتی مسطح سازی ساختار زنجیره افزایش قابلیت انعطاف پذیری زنجیره میبایست از طریق بکار گیری فناوری اطلاعات تمام سیستم های درونی زنجیره ار قبیل مدیریت موجودی تضمین کیفیت برنامه ریزی تولید انبار داری و حمل و نقل همچنین سیستم هایی که با بیرون از زنجیره در ارتباط هستند از قبیل سیستم مدیریت روابط مشتریان و سیستم مدیریت روابط تامین کنندگان مشتریان را یکپارچه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *