چرا باید از راهکارهای یکپارچه برای مدیریت کسب‌و‌کار خرده‌فروشی استفاده کنیم؟

کسب و کار توسعه یافته خرده فروشی که از سیستم های جزیره ای استفاده میکنند با مسائل گوناگونی مواجه هستند و ممکن است این مسائل به اندازه ای جدی باشند که  رشد سازمان رابگیرند.

فرآیند های نامناسب و غیر یکپارچه، زمان انجام کارها را برای کارکنان افزایش میدهد سبب بروز اشکال و خطلا میشود آنان را از وظایف اصلی و مهمشان دور میکند.

فرآیند های مهمی مانند سفارشگذاری، صدور اسناد فروش، تحویل کالا، تایید بدهی ها، صدور اسناد مالی، تسویه با تامیین کنندگان و تحویل سفارش ها در فروشگاه، در کنار فروش پورسانتی کالا، نیازمند انجام عملیات در ماژول ها، کاربران فروشگاه و دفتر مرکزی مجبور به ورود دوباره اطلاعات هستند که زمان بر و با احتمال بروز خطا است.

حال فرض کنید بخشی از سفارش ها لغو شود و کاربر مجبور به اصلاح بخشی از اصلاح بخشی از طلاعات ثبت شده ی قبلی باشد در این حالت زمان بیشتری صرف تجزیه و تحلیل و به روز آوری اطلاعات سایر ماژول ها خواهد شد. چنین موضوعاتی منجر به کاهش چشمگیر چابکی کسب و کار و خرده فروشی خواهد شد.

وقتی سیستم های نرم افزار یکپارچه نباشند سازمان  دیتا های مختلفی دارد که در برخی بخش ها هم پوشانی دارند. در نتیجه مدیران سازمان نمیتوانند در لحظه تصویری واضح و روشن از تمام کسب و کارشان را داشته باشند و تهیه ی چنین گزارشی که همه جنبه های  مالی، بازاریابی، انبار و فروش را دربر داشته باشد کاری سخت و هزینه بر است. بیش از این شرکت ها، از تهیه ی منظم چنین گزارش هایی صرف نظر میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *