5ویژگی ضروری نرم افزار حسابداری

1.ارائه گزارش های تحلیلی و کاربردی
در دنیای پرتلاطم کسب و کارها ، اطلاعات مهمترین ابزار است. با تکیه بر تحلیل اطلاعات توان تصمیم گیری مدیران افزایش میابد و میتوانند آگاهانه تر و دقیق تر تصمیم گیرند. تحقیقات نشان میدهد بیش از 70 درصد کسب و کار ها در دو سال نخست تاسیس ، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی و عدم تحلیل صحیح آن ها ورشکسته میشوند. به کار گیری یک نرم افزار حسابداری مناسب که بتواند گزارش های مورد نیاز شما را تهیه کند، سبب رشد سازمان شما میشود. از طرفی سازمان ها همواره نیازمند ارائه ی گزارش های قانونی مانند گزارش های خرید و فروش فصلی، ارزش افزوده و اظهارنامه مالیاتی هستند و حسابداران زمان قابل توجهی را بابت تنظیم آنها صرف میکنند. استفاده از نرم افزار حسابداری باید کمک کند تا حسابداران و مدیران مالی با صرف زمان کمتر، گزارش هایی دقیقتر و کاربردی تر ارائه دهند.

2.داشتن رابط کاربری ساده و گرافیک زیبا
حسابداری یک فعالیت متمرکز بر آمار و ارقام است، با این حال استفاده از ویژگی های گرافیکی مانند اراده ی نمودارها و گزارش هایی که جذابیت بصری دارد، باعث ارائه ی مناسب تر تحلیل حسابداران میشود. گزارش هایی که در قالب تصویری مناسبی به مدیران ارائه میشوند، میتوانند به درک شفافتر از وضیعت کسب و کار کمک کنند و در نتیجه آن، ارتباط بین حسابداران و مدیران مالی با مدیران عالی سازمان تسهیل میشود.

3.یکپارچگی
صرفا ثبت سند حسابداری برای یک نهاد کافی نیست. سازمان ها فعالیت های متفاوت و متعددی از جمله کنترل عملیات چک،کنترل حساب های بانکی، انبار داری، مدیریت فروش، خرید از تامیین کنندگان، محاسبه دستمزد کارمندان و .. دارند تمامی اطلاعات گفته شده، در نهایت تبدیل به موجودی های مالی سازمان میشوند. یکپارچی نرم افزار حسابداری به سازمان کمک میکند، اطلاعات به شیوه ای مسجم ثبت شوند در نتیجه دوباره کاری پیش نمیآید و تجمیع اطلاعات به شکلی سازمان یافته تر در دسترس خواهدبود.

4.به روز بودن
سازگاری با تغییرات قانونی و استاندارد های حسابداری از باید های نرم افزار حسابداری و مالی است. قوانین مالیاتی و استاندارد های حسابداری اگر تغییر کنند، شرکت تولید کننده نرم افزار باید به قدری توانایی داشته باشد که به سرعت تغییرات را در نرم افزار ایجاد کند و حسابدار دغدغه ای بابت تغییرات قوانین و مقررات نداشته باشد. حضور تیمی مجرب و متخصص در حوزه ی برنامه نویسی نرم افزار، حسابداری و مدیریت مالی میتواند این دلگرمی و اطمینان را به کاربران نرم افزار بدهد.

5.سازگاری با کسب و کار
هر کسب و کار با توجه به حوزه فعالیت در بخش های مختلف، از حمله بازرگانی، خدماتی و… نیازمند راه حل ویژه آن کسب و کار است نرم افزار حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
به عنوان مثال، یک شرکت فعال در حوزه ی پیمانکاری نیازمند نرم افزاری است که بتواند موضوعات جاری این حوزه مانند پروژه ها و قرار داد ها را به لحاظ مالی مدیریت کند.